Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 937 ggr
Imokey
1/26/15, 8:19 AM

Bra att veta innan man köper en kotte?

Hej! Jag under vad som skulle va bra att veta innan man köper en igelkott och vad som gäller transport osv. Jo jag har läst på ganska mycket men det kan va bra att veta ifall jag har glömt något. Tack för svar🎀

Annons:
Heidi
1/26/15, 1:47 PM
#1

Se till att kotten är varm under transporten. Åker du riktigt långt så se till att erbjuda vatten och mat.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
1/27/15, 6:48 AM
#2

Se till att köpa rätt mat till den, skaffa hem klosax (en liten för papegojor är bra) Köp hem vatten o mat skål som är låga. Fleece plädar utan sömmar är bra. När du fått hem kotten så skulle jag tipsa om att försäkra den. Finns bra försäkring i agria. Se till att transporten blir varm… finns snugglesafe att köpa som du värmer i Micro. Se till att du kan ha tillräckligt varmt hemma. O läs på massor om dem :)

EliinWedin
1/27/15, 7:19 AM
#3

Att du vet att dom är vakna på natten och kan ha massa ljud för sig så att inte du och din familj är lättväckta :) Även att se till att kotten får bra nyttigmat och att den får i sig allt den behöver. Mitt tips är att blanda olika sorters kattmat tex fisk kyckling och oxkött som jag har för att din igelkott ska få alla ämnen som den behöver. Och angående värmen så är det en bra att ha en termometer i buren det hjälper dig att veta lätt hur varmt det är :)

Upp till toppen
Annons: