Annons:
Etikettallmänt
Läst 857 ggr
Catchoo
2014-12-21 17:17

Forumets mest bortskämda lilla taggboll...?

Frågan uppkom när jag härom kvällen stod och lagade revbensspjäll till lille Sherlock - eftersom det är det enda utöver kattmat som det lilla livet äter. Så… Hur bortskämda är era små taggisar? (Dvs snälla säg att jag inte är den enda curlingföräldern här på forumet!?)

Annons:
[0123]
2014-12-21 17:37
#1

Får man ha igelkottar som husdjur??

Tina-A
2014-12-22 07:49
#2

Revbensspjäll? Wow ;) nej, sådan lyx har jag aldrig bjudit på här hemma. Men… Jag stod och kokade ägg till kottarna igår, dom blev rätt glada för det :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Tina-A
2014-12-22 07:51
#3

#1: Javisst, tamigelkottar får du ha. Här på sidan pratar vi mest om afrikanska pygmeigelkottar, vilket är den vanligaste tamigelkotten i Sverige. Men man får förstås aldrig gå ut och plocka hem svenska, vilda igelkottar från skogen, det är förbjudet att ta hem vilda djur.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

EliinWedin
2014-12-22 09:29
#4

Min lilla Siri har egna hemmalagade köttbullar i frysen som är lite mindre än vanliga även kyckling så man lätt kan tina upp det när hon är sugen. Men man ska skämma bort sina djur så fortsätt att göra revben åt din lilla igelkott :)

AvyogAlge
2014-12-22 22:45
#5

Jeg kogte engang æg til mine pindsvin klokken 2 om natten, fordi det gik op for mig at de aldrig havde fået kogte æg 😉

Catchoo
2014-12-23 15:55
#6

Ägg har hittills mötts med rent förakt - men jag har inte testat köttbullar. Hmm… Skönt i alla fall att höra att jag inte är den enda som förpassats till tjänarstaben när det flyttat in kottar. =)

Annons:
emmafelicia
2014-12-26 16:24
#7

Min Nimbus har inte heller varit särskilt imponerad av kokt ägg. Igår lagades lammfilé här hemma som köptes till igelkotten (fick mig en smakbit själv dock, som tur är!) Snacka om jet-set-kotte som motvilligt smakar lite och lämnar resten. SUCK!

// Felicia - Sajtvärd på Igelkott i Fokus.

Upp till toppen
Annons: