Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1121 ggr
shimmer
11/23/14, 1:31 AM

Sår vid huden/blod från örat?

Jag kom hem och skulle än en gång försöka klippa klorna på kotten eftersom hon trilskats med det på senare tiden när hon badats, och eftersom hon förmodligen är gravid har jag försökt att inte stressa upp henne för mycket. Nu efter jag klippt klorna märkte jag dock att hon har något blodliknande nedanför sitt ena öra på huden som har päls, det är inte så stort men ser ändå ut som (koagulerat) blod eller något. Jag har inte fått en bra titt ännu eftersom hon inte velat sitta tillräckligt still, men det ser ut att antingen vara något som kommit från örat eller någon form av sårskorpa på huden. Hon är rätt torr vid just öronen  och jag har för mig att hon haft något "skorpliknande" på samma plats förut och hon brukar klia sig ibland, men det verkar i så fall ha kommit tillbaka? Kan det vara någon form av ohyra eller liknande? Väldigt tacksam för snabbt svar, är ganska orolig :(

Annons:
shimmer
11/23/14, 2:02 AM
#1

Det är supersvårt att se men tror att det kan vara ohyra av något slag, kanske att hon skiat sig och råkat rispa sig själv med klon (ska tilläggas att det verkar inte ha blött speciellt mycket alls, ser mer irriterat ut). Hon saknar typ lite hår på det stället, känner att det är dags att ta en titt om allt ser ut som det ska, även med graviditeten, hos veterinären men det är stängt imorgon, men jag är väldigt orolig

ilsebilse
12/9/14, 1:38 AM
#2

Hur gick det med din kotte?

Tina-A
12/9/14, 11:43 AM
#3

Det låter som att hon kliat sig så mycket att hon råkat riva sig. Det kan säkert bero både på att hon är torr och på någon typ av ohyra, det är nog bra att kolla up.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ilsebilse
12/9/14, 1:44 PM
#4

Om hon bara är torr så kan jag rekommendera mandelolja. Funkar jätte bra på våran kotte. Olivoljan sitter gärna kvar och barnolja är inte direkt nyttigt. Våra iris var torr i kanten av örat till och med det gick bort fastän jag inte badar henne längre än halsen.

shimmer
12/10/14, 8:40 PM
#5

Okej tack! tror ni kokosolja funkar också?

ilsebilse
12/11/14, 2:22 AM
#6

Ja jag tror jag läst om andra som har använt det.

Annons:
Upp till toppen
Annons: