Annons:
Etikettallmänt
Läst 1852 ggr
MartaNilsson
2014-11-13 06:13

spårlöst försvunnen..

nu är det tre dagar sedan jag senast såg skymten av min älskade lilla Tulla-Maja. Jag har letat precis överallt, vänt upp och ner på hela lägenheten, kollat alla favoritställen, lagt ut mat i vartenda rum för att försöka locka fram henne, men icke… hon är helt borta och jag börjar bli fruktansvärt orolig då hon inte heller har varit fram och ätit eller druckit under dessa dagar… jag känner mej helt förkrossad och vet inte vad jag ska ta mej till. finns det någon som varit med om något liknande eller har något hjälpande tips på vad jag ska göra? :(

Annons:
VildaVittra
2014-11-13 06:20
#1

Jag kan absolut inget om igelkottar, men med andra smådjur som försvunnit kan man strö ut mjöl på hela golven och komma tillbaka efter deras aktiva timmar på dygnet, då finns det förhoppningsvis små spår att följa.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

vanssvega
2014-11-13 06:20
#2

Oj, har tyvärr inte hänt mig än men jag hoppas på att sötnosen dyker fram snart. Har du testat kollat på ställen som är varma? Exempelvis i närheten av ett element bakom soffan kanske, eller mellan soffdynorna? Lycka till!

Angelica Hallberg
2014-11-13 06:24
#3

Under kylskåp, diskmaskin, under tygbon, under bokhyllor, inne i nån garderob eller skåp som stått öppet som du sedan stängt,

Angelica Hallberg
2014-11-13 06:27
#4

Vår ena hona låg under sitt igloo som är av tyg. Men du får gå igenom 1 o 1 rum o verkligen finkammat alla utrymmen i deras höjd :) 3 dagar utan mat o vatten är iiiinte bra om hon råkat bli instängd nånstans så jag råder dig att leta upp henne snarast möjligt. Kan ju va att hon varit framme o ätit men leta på o lycka till. Skriv var du hittade henne sen :)

Tina-A
2014-11-13 06:50
#5

Jag skulle gissa att hon kanske inte kommer ut ifall hon inte varit framme och ätit så du måste fortsätta leta. Bakom kylskåpet har vi hittat våra flera gånger och där kan det vara svårt att ta sig ut. Under soffan i små hålor i soffans undersida brukar vi också hitta våra.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Angelica Hallberg
2014-11-13 22:52
#6

Hur gick det?

Annons:
AvyogAlge
2014-11-13 23:28
#7

Husker du at pindsvin/ kottar kan klatre? En gang fandt jeg min Avy langt oppe i gardinerne

MartaNilsson
2014-11-14 14:40
#8

Äntligen är hon framme min älskade taggiga lilla vän! Jag har fortfarande ingen aning om vart hon gömt sej under dessa dagar men tricket mes små mathögar i hela lägenheten verkade fungera för när jag kom hem ifrån jobbet inatt satt hon i kontoret och mumsade så gott på sin lilla mathög där ❤️

MartaNilsson
2014-11-14 14:41
#9

Äntligen är hon framme min älskade taggiga lilla vän! Jag har fortfarande ingen aning om vart hon gömt sej under dessa dagar men tricket mes små mathögar i hela lägenheten verkade fungera för när jag kom hem ifrån jobbet inatt satt hon i kontoret och mumsade så gott på sin lilla mathög där ❤️

mc83
2014-11-14 15:37
#10

Min kotte hittade alla möjliga gömställen t ex bakom spisen, klättrar upp i tyget till soffan och byggt bo mellan dynorna, under garderober. Alla små krypin hittade han.. Min lilla mästare på gömställen 🙂

EllinorNera
2014-11-15 00:55
#11

Det är helt sjukt vad dom hittar ställen! Min Nera klättrade upp i fodret på våran bäddsoffa och hon lyckas klättra upp i halvmeter höga backar och i tofflor och skor! Galna!

MartaNilsson
2014-11-15 14:09
#12

De kan verkligen det där med att gömma sej de små liven! Inte är dom dum iallafall! Jag och sambon håller på och "om säkrar" lägenheten nu så att vi förhoppningsvis ska lyckas undvika att hon försvinner flera dagar i rad igen :)

EllinorNera
2014-11-16 19:40
#13

#12 så har vi också fått göra, haha!

Annons:
ilsebilse
2014-11-21 20:10
#14

Jag plockade ut våran mellan diskmaskinen och köksskåpen när hon var drygt 1 år. Hur sjutton hon tog sig in är en gåta men jag löser problemet med kartong. Alla ställen hon kan ta sig in under möbler, bakom tv bänken m.m har jag satt skivor av karton och tejpat fast. Funkar jätte bra hon har aldrig ens försökt få bort dem.

EllinorNera
2014-11-22 23:51
#15

Vilken lyx! Min lilla tjej lyckas trycka in kartongen på vissa ställen och hon har bitit bort tejp från andra ställen, hon är så sjukt envis!

lilljaeger
2014-11-30 23:11
#16

Min lyckades ta sig upp och in i vår tv-bänk med glasdörrar. Troligen har hon klättrat upp via sladden till tvn. Hon hade lyckas hitta en liten papppåse på andra hyllan med tidningar som hon ville ha som sovplats. Då var jag nervös efter timmar av letande! :P

Seerose
2014-11-30 23:19
#17

#16. Typ det lyckades min med också. Tog sig upp genom ett hål bak på tv-bänken som sitter typ 15-20 cm över marken och är ganska litet. Hittade henne bakom lådan, tack vare att jag hörde hur hon rafsade med klorna nånstans där

De slutar aldrig att överraska.

ilsebilse
2014-12-09 01:31
#18

Det värsta stället jag har hittat våran är under en sackosäck. Och då enbart för att det brukade vara det första stället jag satte mig på men just den här dagen bestämde jag mig för att det var bäst att hitta henne först och då låg hon under. Dagen efter flyttade säcken hem till min svägerska.

Upp till toppen
Annons: