Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1208 ggr
ilsebilse
10/29/14, 9:42 AM

Sjuk kotte

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Efter en och en halv väldigt stressiga veckor fick vi i förrgår reda på att våran kotte hade tumörer i livmodern. Tyvärr även då vi opererat bort livmodern för att hon skall slippa må dåligt finns det inget att göra, som veterinären sa så får vi vara glada för de veckor eller månader vi får. Jag tänkte bara jag skulle skriva här så nån annan kan åka in direkt istället för att vänta. Det började med att våran kotte Iris kissade blod så klart så ringde vi då till veterinären men eftersom det var natt svarade jouren. Vi fick då reda på att vi skulle vänta för det var nog inte så farligt men efter ha ringt tillbaka tre dagar senare, då till exotiska djur, sa de att vi borde åkt in redan dagen efter. Väl hos veterinären gjordes ett ultraljud som då konstaterades som cystor och vätska i livmodern vi fick då antibiotika och fick åka hem men skulle ringa varannan dag och berätta hur det gick. När det inte blev bra så fick vi åka tillbaka, då träffade vi en annan veterinär som konstaterade att det var tumörer. Även om vi redan då visste att chanserna inte var så bra valde vi ändå att operera för att ändå ge henne en chans. Tyvärr är det en elakartad typ så hon kommer inte klara sig vilket är fruktansvärt men vi är glada för att vi får lite mer tid. Kan tillägga att det vid såna här fall är bra att ha försäkring, vi är nu hittills uppe i drygt 11000-12000kr. Men betalar drygt 3000-4000kr.

Annons:
Angelica Hallberg
10/31/14, 12:02 AM
#1

Men…. jag är hemskt ledsen för både er o er kotte skull :( ja försäkring måste man ha när man har djur…om man inte är rik förstås. ni har gett henne en chans att få slippa pina ett tag o få någon/ några månader till. massa kramar från

Tina-A
10/31/14, 11:47 AM
#2

Vad tråkigt att läsa! Tänker på er!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

ilsebilse
10/31/14, 1:35 PM
#3

Insåg nu att mitt första inlägg kanske lät lite känslokallt men jag var fruktansvärt ledsen och förvånad. När vi första gången åkte till veterinären sa de inget om att det ens kunde vara tumörer så jag var helt inställd på att det var en inflammerad livmoder inget annat. Som tur är mår hon helt ok, än så länge är hon inte påverkad av det något vilket känns bra. Sen får man se vad som händer framåt och ta de besluten om vad man skall göra då. Det är konstigt att man blir så fäst vid dem, iris är totalt ointresserad av att mysa, sitta i knät eller umgås med oss men ändå känns det som nån ryckt ut mitt hjärta och trampat på det. Men som min sambo säger får vi njuta av tiden vi har kvar med henne för oavsett om hon är enveten, osocial och lite grinig så tycker vi väldigt mycket om henne. Hon är som min lilla taggiga bäbis.

Angelica Hallberg
11/2/14, 6:36 AM
#4

De är ju familjemedlemmar o jag förstår verkligen din frustration /oro

Upp till toppen
Annons: