Annons:
Etikettallmänt
Läst 1049 ggr
Yukionna15
10/28/14, 5:28 PM

värmematta

Hej, planerar att köpa en värmematta och undrar vilken watt jag ska köpa då det finns olika. Och när brukar ni använda dem? Har hört talas om de som använder mattan året runt utom på sommaren och de som använder dem på vintern men använder en timer som slås på på natten, vilket värkar bäst?

Annons:
EliinWedin
10/29/14, 7:08 AM
#1

Jag har 18 watt på min värmematta. Jag lägger det under ett lager med fleece så att hon inte ska komma i direkt kontakt med den så hon bränner sig. När den ligger under fleecen så ger det 25 grader i den sidan av hennes bur så att hon kan gå därifrån när hon känner att det blir för varmt. Det är bra om du har en termometer både i rummet och i buren för då vet du om du kan dra ut mattan eller inte beroende på värmen i rummet 😊 och ha i den på dagen för de är då din kotte kommer att sova !

Yukionna15
10/29/14, 12:16 PM
#2

Tack så mycket, ska till zoobutiken idag för att köpa en så det här hjälpre jätte mycket :)

kent
10/30/14, 10:26 AM
#3

finns hos mig på reptilgrottan.se om du vill slippa att gå till butik ;)

sänder på ett par dage

Yukionna15
11/2/14, 12:20 PM
#4

Vilket verkar bäst, 18, 22 eller 30 watt? har en ganska stor öppen bur så jag kan ha en ganska stor men vill inte ha för varmt eller kallt.

kent
11/3/14, 6:48 AM
#5

hmmm jag skulle ta en med mätt som täcker sovplats….på det viss blir det både en kall och en varmt plats i buren.

Yukionna15
11/3/14, 9:14 PM
#6

#5 Ok tack, planerar att bäställa ifrån dig tillsammans med ett hjul :)

Annons:
AvyogAlge
11/8/14, 6:31 PM
#7

Jeg ville også bruge en der fylder hele den hule pindsvinet/ kotten sover i. Jeg vil klart anbefale at få en termostat på varmemåtten, da den ellers kan blive meget varm 🙂

Upp till toppen
Annons: