Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 882 ggr
EllinorNera
2014-10-09 12:49

För kallt eller deppig?

Hej! Mitt första inlägg, men måste ha hjälp! Min igelkott Nera är ca ett år och brukar vara hur pigg och glad som helst! Men nu har hon inte viljat gå ur sitt lilla bo på ca fyra nätter. (Hon var ute och sprang nån timma igår natt men då var jag med på golvet hela tiden och hon kunde komma och gosa/värma sig lite om vart annat.) Men allting började nog för några veckor sedan. För, hemma har vi en bäddsoffa som hon älskat att springa runt och speciellt bakom. men när vi hade besök sist så bäddade vi ut soffan och Nera märkte att det fanns en stor låda under soffan som hon kunde klättra in i men hon kom liksom inte ut sen så slutade med att hon somnade där och så. Och detta fortsatte, hon klättrade in i lådan nångång under natten men kom inte ut, så vi fick bära ut henne varje morgon. och hon råka både kissa och bajsa där i. så vi stängde för hela soffan med träskivor så nu kan hon inte ens springa runt den som hon älskade att göra, vi försökte lösa det på ett bättre sätt men hon lyckades hela tiden klättra in i lådan, så detta var det ända. Dagarna efter detta så ägnade hon all tid till att försöka hitta en ingång in i lådan och bakom soffan men lyckades ej. Efter misslyckanden så sov hon konstant i några få dagar men åt ordentligt och gosade gärna. sen sprang hon som vanligt i några dagar och nu vill hon inte gå upp alls. Har känt dessa fem, fyra dagar att det blivit kallare inomhus och hon ligger på mage med benen åt alla håll mitt på värme mattan och stänga mattan av så buffar och krafsar hon lite innan den är igång igen.. Så, jag undrar om hon är deppig eller kall, eller kanske något helt annat? Och hur gör jag det varmare hemma då elementen i mitt bostadsområde inte är igång än?

Annons:
Angelica Hallberg
2014-10-10 19:10
#1

vet inte vad det kan bero på. vi har extra element hemma. finns billiga att köpa (el element som kan stå på golvet)

Laoghaire
2014-10-10 22:27
#2

Jag har också ett extra element så jag slipper oroa mig för värmen. Hyresvärden slår aldrig på elementen riktigt förrens man han isbitar till tår

// Johanna och Ester

Angelica Hallberg
2014-10-11 10:20
#3

när de lägger sig så utfläkt på golvet så brukar det vara för att kyla sig. så kan ju vara att han värmer sig om han gör så på värmemattan

EllinorNera
2014-10-16 10:39
#4

Åh. Tack för svaren! Och ja, tror hon var kall. Elementen är på nu och vi la ut flisfiltar över hela golvet och höll henne i ett rum. Det funkade, nu mår hon bra igen! :)

Angelica Hallberg
2014-10-22 06:41
#5

Va bra :)

Upp till toppen
Annons: