Allmänt

Flyga med igelkott?

2014-08-22 21:39 #0 av: Seerose

En liten fundering – när jag flög sist för att träffa min kille som bor i Gävle gick det på en tjej bredvid mig som hade en liten chihuahua med sig i en väska. Han var med henne i kabinen på planet och jag har sedan dess kommit att tänka på om det skulle vara möjligt med en igelkott.

Får man, och skulle de klara det?

Anmäl
2014-08-22 21:46 #1 av: MatildaSjöberg

http://www.sas.se/allt-om-resan/ovrigt/resa-med-djur/djur-i-kabin/ enligt SAS, men olika på olika flygbolag, ring och tala med dem :-)

Anmäl
2014-08-22 21:59 #2 av: Seerose

Borde ju räknas som övriga djur och då får man alltså inte ha dem inne i kabinen...

Anmäl
2014-08-23 00:44 #3 av: MatildaSjöberg

Igelkottar är ovanliga, tror att det bästa är helt enkelt att ringa. Flygbolag är olika och har olika praxis 😃

Anmäl
2014-08-23 18:47 #4 av: Heidi

På Finnair är det man får ha med i kabinen. Vet en uppfödare från Finland som flög hem kottar från England. Så de helt olika för olika flygbolag. Bästa är att ringa dom Ler

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Anmäl
2014-08-24 11:32 #5 av: AvyogAlge

Jeg har prøvet at få lov at tage et pindsvin med i kabinen fra England, og det var kun Finair der tillod det. Og de flyver ikke fra England til Danmark eller Sverige

Anmäl
2014-08-24 13:59 #6 av: Seerose

Frågade SAS via chatt och fick svaret att bara hundar och katter är tillåtna i kabin men att han inte kunde säga varför reglerna var sådana...

Anmäl
2014-08-25 01:01 #7 av: AvyogAlge

Sådan har alle andre flyselskaber end Finair også svaret mig Ledsen

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.