Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1054 ggr
gieser
8/18/14, 6:05 PM

HJÄLP!

Min äldsta igelkott kissade/bajsade just på golvet och då såg vi blod i kisset/bajset eller ah något rött i det.

Hon äter och dricker som hon skall och verkar inte sjuk alls?

sitter och väntar på ett samtal med veterinären

Kram  Anna Cool

Annons:
gieser
8/18/14, 6:27 PM
#1

vetrinären sa att jag skall avvakta och ha koll

Kram  Anna Cool

Heidi
8/18/14, 6:56 PM
#2

Kan vara urinvägdinfektion. Jag skulle inte vänta då det kan gå fort när ett så litet djur får en infektion. Vi förlorade en hane i en infektion..

Vart bor du? Om du bor i Stockholm rekommenderar jag varmt Doctrivet Smådjursklinik. Åker alltid dit med mina kottar.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

gieser
8/18/14, 8:31 PM
#3

göteborg

har haft kontakt med blå stjärnan och dom läkarna som har hand om igelkottar, sa att jag skulle ha koll. så länge hon äter osv

Kram  Anna Cool

Angelica Hallberg
8/19/14, 6:11 AM
#4

ja tycker du ska åka dit jag…. det är absolut inte normalt med blod i varken kiss eller bajs. tyvärr har blå stjärnan gjort en dundertabbe på en hund min vän äger… pga att det skulle avvaktas bland annat.. o att de inte lyssnade på ägaren o vår lokale veterinär. åk hellre en gång för mycket än för lite med din kotte… är det infektion så bör det behandlas snarast. är det inte det så sja det ändå kollas om det är blod. det är min åsikt. kram

gieser
8/19/14, 10:57 AM
#5

japp hon får åka  in med henne och kolla de sitter fortfarande i massa samtal med blå stjärnan

Kram  Anna Cool

Heidi
8/19/14, 3:34 PM
#6

Hoppas allt går bra ! Bra att du åker in. Som sagt vi förlorade en hane i en infektion och det gick väldigt fort så bättre kolla en gång för mycket som Angelica skrev.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
gieser
8/20/14, 11:46 AM
#7

varit inne igår och så klart var det typisk att inte exotiska veterinären hade gått hem…

bokad tid på torsdag men skulle komma in akut idag om det blev värre

däremot kissar och bajsar hon helt normalt nu?

Kram  Anna Cool

gieser
8/22/14, 11:13 AM
#8

sådär. i onsdags eller rättare sagt tisdag redan slutade hon kissa blod. 

var hos veterinären i går och det visade sig att hon inte hade ont eller något. och så länge hon mår bra så skulle man avvakta.

men han sa minsta lilla förändringen osv skall vi in igen och göra ultra ljud

Kram  Anna Cool

Tina-A
8/22/14, 6:05 PM
#9

Vad bra att ni varit hos vet nu! Håller tummarna för att allt är bra :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Upp till toppen
Annons: