Annons:
Etikettbeteende
Läst 1271 ggr
kickimimmi
2014-08-17 13:29

Mio har blivit skygg och ledsen!

Hej! Min lilla pojke Mio som är 2 år har varit väldigt pigg och tam hela tiden jag haft honom (snart 1 år), men för en vecka sedan hände en grej.
Var ute med honom på gräsmattan och då kom det 3 barn som ville klappa. De var väldigt spralliga och lyfte upp honom utan att jag hann säga till, och när jag sprang dit så kastade den ena ungen honom på den andra som inte vågade fånga och han ramlade kanske 1m och föll på gräset.
Blev flyförbannad och gick genast hem med honom och undersökte sen fick han vila. Den natten verkade han må bra och han haltar inte eller så, men nu de senaste dagarna har han knappt velat komma ut ur buren.
Han äter och dricker som han ska men när jag lyfter upp honom så kurar han ihop sig till världens hårdaste boll (har aldrig hänt förr, inte ens när han var ny hos mig) och så kan han ligga i någon timme utan att våga titta ut.
Han sover även som en taggig boll (det har han inte heller brukat göra) och han har nu även börjat sova i min strumplåda istället för i sitt hus.
Är rädd att han blivit rädd för mig ifall han tror att det var jag som tappade honom i marken. Kan det vara chocken som gör att han är såhär?
Hur skulle ni göra för att han ska känna sig bekväm vid beröring igen? Försöker prata med honom mycket och klappa honom så att han ska känna igen min röst och lukt men det verkar inte hjälpa. / Orolig mamma

Annons:
Heidi
2014-08-17 19:18
#1

Usch vilken hemsk händelse! Jag skulle åka till veterinären och utesluta inre skador. Hittar de inget där är det antagligen chocken. Stackarn, hoppas han snart mår bättre.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
2014-08-18 03:08
#2

håller med heidi

Angelica Hallberg
2014-08-18 03:11
#3

jädra dretongar vill jag tillägga oxå… blir så förbannad på folk som inte respekterar djur o speciellt om de beter sig så djuren far illa. …. då ser jag rött. stackars liten… jan blev säkert jätterädd.

Heidi
2014-08-26 20:07
#4

Hur gick det hela?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: