Annons:
Etikettallmänt
Läst 477 ggr
dundeer
2014-08-09 16:31

Alltid velat ha en kotte!

Jaa jag har alltid varit fascinerad av igelkottar, och sett blocket annonser å tänkt att "någon gång".

Hur stora blir dom? Hur mycket plats kräver dom? hur tama blir dom? är de svårt att få dom tam? 
Jag har alltid var orolig över tänderna deras… är de nått man behöver oroa sig över?  alltså brukar dom råka använda tänderna? :)

Annons:
AvyogAlge
2014-08-09 20:05
#1

De fleste kottar/ pindsvin vejer ca 300 - 400 gram. Men de kan veje alt fra 200 - 800 gram.
I Sverige kræver lovene at en kotta/ et pindsvin har 20 kvadratmeter. Derfor har de fleste dem gående frit i stuen.
Kottar/ pindsvin kan godt være lidt svære at gøre tamme. Men hvis du tager dem op hver dag, vil de alle sammen kunne blive tamme nok til at kæle for. Der er ligefrem eksempler på kottar/ pindsvin der kommer når deres ejer kalder på dem og kottar/ pindsvin der spiller bold med deres ejere.
Det er de færreste kottar/ pindsvin der bider, og man kan vænne dem af med det.

gieser
2014-08-12 15:58
#2

om du hantera den sedan den är liten så blir dem väldigt tama

du kan även få den rumsren genom att träna den på katt toalett.

du får inte hålla igelkotten inlåst. I Sverige är de krav på minst 20 kvm.

om du ger dem rätt foder och sköter dem rätt så behöver du inte oroa dig för tänderna. 

biter gör dem inte heller. bara om dem känner sig riktig hotad eller du gör något som dem verkligen inte gillar tex en av mina hatar att klippa klorna och biter gärna till. 

Det kan även hända att dom nafsar samtidigt som dom slickar på en för att kunna föra över lukterna på sig själv. men inget som gör ont.

Kram  Anna Cool

dundeer
2014-08-12 22:56
#3

Tack för svar! ^^

Upp till toppen
Annons: