Annons:
Etikettsvensk-vildigelkott
Läst 1507 ggr
[hannaaeeriksson]
2014-07-18 13:58

Igelkott i trädgården

Hej allihopa! Jag kan ingenting om igelkottar, har aldrig haft en eller så, Så därför frågar jag här: Vi har fått en familj med vanliga svenska igelkottar i trädgården. En mamma och minst fyra ungar! Vi har ställt ut vatten till dom och dom äter sniglar, tillochmed om man ger dom från handen! Min fråga är nu: vad kan man göra för att hjälpa kottarna? Det finns ett antal katter på gatan, kan dessa skada kottarna? Några tips? :)

Annons:
VildaVittra
2014-07-18 14:20
#1

Jag skulle bygga en bostad åt dom, exempelvis efter denna beskrivning, för övervintringen är svår för dom nu för tiden. 

http://www.hedgehog-rescue.org.uk/houses.php

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

AvyogAlge
2014-07-18 20:36
#2

Katte er normalt ikke farlige for kottar/ pindsvin.
Du kan stille fedtfattigt kattetørkost og vand ud til dem ud til dem, og lad være med at bruge sprøjtegift til dine planter.
Husk at kottar/ pindsvin ikke tåler mælk

Angelica Hallberg
2014-07-22 09:16
#3

kattmat, rå äggula, vatten är favoriter. men har du börjat stödmata så får du hålla på under hösten då bebisarna säkert kommer äta både sniglar samt mat från er. njut av det… det är lyx att få ha såna grannar inpå knuten :)

Upp till toppen
Annons: