Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1073 ggr
shimmer
7/6/14, 10:44 PM

Sår på foten!!

Märkte nyss när jag skulle försöka mig på att klippa klorna att kottens fot som igår endast var lite röd (trodde det berodde på att hon kanske klivit i bajs och badade därför fötterna lite) nu har fått ett svullet rött sår på sig! Detta är min första kotte och är därför väldigt orolig för vad det kan vara och skulle verkligen behöva ett snabbt svar på ifall ni tror det är farligt/risk för infektion/behöver tas till veterinär?? Något med ifokus/min dator gör nu så att det verkar som att jag inte kan ladda upp en bild, men ska försöka få upp en!

Annons:
shimmer
7/6/14, 10:47 PM
#1
Angelica Hallberg
7/7/14, 7:28 AM
#2

använder du spån? är såret under foten? om det är rött o sår så åk till veterinären. vet en som fick amputera ena foten på en kotte pga sårinfektion efter att ha "skurit sig" på spån

shimmer
7/7/14, 11:00 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Såret är lite på sidan om, har inte spån, bara pellets och tidningspapper men hon kanske lyckats skära sig på det.

Angelica Hallberg
7/9/14, 8:37 AM
#4

oj ingen aning. är det lika rött än?

shimmer
7/9/14, 9:16 AM
#5

Nej det ser bättre ut nu, var nog bara ett litet sår så kommer förhoppningsvis läka ihop bra utan några problem :) har för tillfället tagit bort sandbadet också så att det inte får chansen att bli inflammerat medan det läker

Upp till toppen
Annons: