Annons:
Etikettallmänt
Läst 5536 ggr
Dexterr
2014-06-25 18:43

Få bort vildigelkott

Förstår att denna sida mest är för tamigelkottar.
Men har ett stort problem just nu, och det är att en vildigelkott har bosatt sig under vår altan och min ena hund är som galen och vill åt igelkotten. Det resluterar med att hon skriker o vill ut, har försökt ta sig under altanen. Hon har sen innan i vårt förra hus kommit åt en igelkott som hon attackera, han dock stoppa henne innan något hände. 
Men antar att de har massa loppor, förs de över till hundarna eller bara om de rör varann?
Så finns de något man kan göra för att få bort igelkotten från vår tomt?

Annons:
Cahira
2014-06-25 18:47
#1

Igelkottar haller borta mask och orm och jag tror det ar ratt sallsynt att de sprider loppor nufortiden aven om jag inte vagar svara sakert. 

Du far skvallertrana hunden sa kanske hunden slapper fokus istallet. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Dexterr
2014-06-25 18:50
#2

#1 Hon har väldigt mycket jakt i sig. Skvallerträning har vi försökt förr o de funkar inte på henne. Är hon uppjagad på något så går de inte få kontakt med henne öht.

Cahira
2014-06-25 18:53
#3

Ah jobbigt. :( vet tyvarr inte om nagra amnen som skrammer ivag igelkottar dessvarre.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Angelica Hallberg
2014-06-25 21:02
#4

googla på närmsta viltrehabiliterare där du bor. de är hjälpsamma.

[krysopras]
2014-06-27 00:10
#5

De flesta igelkottar brukar flytta om det finns hundar i närheten. Har haft flera på min kolonilott men schäfern har skrämt iväg samtliga under årens lopp. Hon har aldrig fått några loppor men det betyder ju inte att det inte kan hända.

Upp till toppen
Annons: