Annons:
Etikettfoder
Läst 2056 ggr
JessicaKL
6/4/14, 11:52 AM

Torrfoder

Hej

Är det någon som har provat "Yarrah" torrfoder?

Såg att det är ett 100% ekologiskt foder som är krav-märkt.

Annons:
[klarabastin]
6/4/14, 6:32 PM
#1

pröva tycker jag!😉

se bara till så att protein nivån är mer än 25% (gärna högre än 30) och att det är så lite fett nivå som möjligt!

Heidi
6/4/14, 11:16 PM
#2

#0 Om jag inte minns fel så innehåller Yarrah spannmål och det är inget vidare för kottarna. Men har du möjlighet att posta innehållsföreteckning så kikar jag gärna 🙂

Ang #1 Jag håller inte med att det ska vara så lite fett som möjligt. Mina igelkottar äter Applaws och håller vikten bra. Det är spannmålet som är boven i dramat. När jag var nere hos mamma när jag bara hade en kotte så lyckades kotten varje natt smita och käka av mammas katts torrfoder som är mjautorrfoder som innehåller spannmål. På en vecka gick kotten upp massor i vikt och när vi kom hem hem och hon åt sin spannmålsfria mat som vanligt så återgick hon till sin normalvikt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

madde75
6/5/14, 6:24 AM
#3

Vilket torrfoder är bäst.. Tycker ni?

AvyogAlge
6/5/14, 11:49 AM
#4

Jeg tror du tager fejl angående fedt Heidi. En af de mest normale årsager til at vores pindsvin/ igelkottar dør er fedtlever, og det kommer bl.a. af at spise for meget fedt. Du skal tænke på at vilde insekter har et meget lavt fedtindhold, meget lavere end tørkost.
Der er næppe nogen grund til at tro at det er ok med et højt fedtindhold i maden.

JessicaKL
6/5/14, 4:33 PM
#5

Ingredienser:

Spannmål* (vete*, majs*), 30% kött* & animaliska biprodukter* (kyckling*), oljor och fetter*, vegetabiliska biprodukter (skal av solrosutsäde), mineraler, jäst. 

*= 100% certifierad ekologisk produktion.

Tillsatser:
Vitamin A (15000 IE/kg), vitamin D3 (1500 IE/kg), vitamin E [DL-alfatokoferol acetater] (200 mg/kg), taurin (500 mg/kg), zink (70 mg/kg), koppar [koppar (II) sulfat, pentahydrat] (5,2 mg/kg).

Seerose
6/5/14, 10:56 PM
#6

#2 Finns Applaws i Små påsar någonstans? Försöker hitta nåt kiwi tycker om och hon älskar kyckling så känns som ett möjligt alternativ.

Annons:
Heidi
6/6/14, 8:37 PM
#7

#6

Animail.se har 2 kg. Zoo.se har på 400 gram. 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Seerose
6/9/14, 4:55 PM
#8

#7 Tack! Försökte med royal canin light och det vägrar hon äta, så tänkte testa med nåt nytt och vill inte köpa för stor påse

lilljaeger
6/10/14, 12:11 AM
#9

Har oxå försökt med Royal canin light och de är ingen hitt… Däremot kitten var väldigt gott. 
Har hört en del bra om Four friends kattfoder, någon som testat? =)

Upp till toppen
Annons: