Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1138 ggr
Giniw
2014-05-28 13:51

Köpa kotte dilema

Jag skulle väldigt gärna vilja köpa en kotte  men jag bor nere i skåne och alla uppfödare jag har hittat bor i stokholm eller göteborg och jag kan inte ta mig dit  upp hur gör man då ? hade verkligen behöft lite hjälp. Öppen för förslag

Annons:
i fokus
2014-05-28 17:35
#1

För det första. Är du påläst?

Vet tyvärr ingen uppfödare i Skåne. Om du verkligen vill ha en är det kanske värt att få åka en bit? Något sätt måste det finnas att ta sig hit till Stockholm.

Blocket finns ju också, men då är det troligtvis omplaceringar.

Lycka till!

sanne62
2014-05-28 20:03
#2

för oss i skåne är det nog smidigare att ta sig till köpenhamn…

http://www.pindsvin-haycock.dk/

 

VÄLKOMMEN IN PÅ  Blommawww.sannes-smycken.seHjärta

 

 

 

 

Angelica Hallberg
2014-05-29 07:13
#3

Dock är det papper som ska fixas för att de ska tas in lagligt från andra länder. var i skåne bor du:?skriv gärna meddelande o berätta om dig o så får vi se om det hår att lösa. Jag bor i värmland o ska ta kull till sommaren. kan säkert köra mot att du betalar bensinpengar isf. men vill veta mer om dig :)

Giniw
2014-05-29 12:59
#4

Jag bor i Närheten av Landskrona på en liten gård Jag har lästa på litte och vet att dom ska ha ett bra kattfoder med mycket protein och att dom ska ha ett stort område att röra sig på med med mörka gömstelen där dom kan sova och gömma sig Det jag dog inte vet och undrar över kan man ha en igelkott i samma rom som marsvin för jag skulle vilja ha kotten fri springande u mit rum men jag har en bur med 3 marsvin där

Angelica Hallberg
2014-05-29 23:05
#5

Igelkotten gör inget mot marsvinen om de är i stängd bur. Vi har oxå marsvin o det är inga problem. 20 kvadratmeter minst ska de ha o förutom kattmat ska de ha exempelvis mjölmask.. dubias (typ av kackerkacka fast assmå) om de gillar det. De ska ha det varmt på golvet året om ca 22-24 grader. kloklippning samt bad av fötter med jämna mellanrum. de flesta blir inte helt rumsrena så det kan bli en del bajstorkning :) Våtservetter är min bästa vän :)

Giniw
2014-05-30 12:02
#6

Jag har hört att dom väsnas rät mycket på natten. var har ni era kottar på naten jag är son som är veldigt engslig av mig när jag inte vet var dom är och gör .

Annons:
AvyogAlge
2014-05-30 20:29
#7

Jeg bor i København, så hvis du får lyst til at købe en igekott/ pindsvin her, så sig til, så skal jeg nok hjælpe dig med at finde en god avler. Jeg ved at der er danske igekott/pindsvin med på Malmö messen imorgen.

Heidi
2014-06-04 23:23
#8

#7

Bara för jag är nyfiken, hur löste dom det med utrymmet för kottarna på mässan?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: