Annons:
Etikettbeteende
Läst 1339 ggr
Heidi
2014-05-20 23:51

Äckligaste VS trevligaste er kotte har skummat?

Idag fick Amy en bit jordgubbe och då började hon tugga och sen skumma och lägga det på taggarna. Tydligen jättebra lukt att ha på sina taggar 😉
Tur jordgubbar luktar gott i alla fall. Vad är det äckligaste VS trevligaste er kotte skummat på sina taggar?

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Laoghaire
2014-05-21 10:02
#1

här om kvällen fick jag först en liten slick på armen sen så blev Iggy som helt galen. Hela armen skulle slickas upp och skummas ut. Sen var det ju lite svårt att hålla balansen när det skulle skummas ut så vi fick dela på det skummet 😮

// Johanna och Ester

lilljaeger
2014-05-21 15:41
#2

Tappade en ostbåge som decibel fick tag i… hon var helt gulfläckig efter att ha skummat :) såg inte trevligt ut och luktade inte fräscht. Däremot skummar hon ofta av ärtor och morötter vilket ser jätte roligtut! Grön och orange fläckig :p

AvyogAlge
2014-05-21 20:37
#3

Det er derfor man ikke anbefaler jordbær/ jordgubber til hvide pindsvin/ kottar 😃

Angelica Hallberg
2014-05-23 07:33
#4

Äckligaste är väl när de skummat om man varit svett.. trevligast var nog efter mats borstat tänderna .. molly blev helt galen i tandkrämsdoften o slickade o bet mats i hakan o skummade sen

ilsebilse
2014-05-28 11:15
#5

Kattskit 😱. Iris får vara ute ibland korta stunder på sommaren. Och så hade en katt skitit på våran uteplats och jag såg det inte. Usch och fy och blä säger jag bara!

Giniw
2014-05-28 13:55
#6

Varför skaummar kottarna ? 

konstig fråga men är nu

Annons:
Angelica Hallberg
2014-05-29 07:14
#7

För att få doften på sig själva

AvyogAlge
2014-05-30 20:38
#8

Der er ingen der med sikkerhed ved hvorfor de skaummar/ selvbespytter. Den bedste forklaring jeg har hørt er at det er en måde at skjule deres lugt på. Der er eksempler på igelkottar/ pindsvin der har levet i haver, hvor der har været hunde, uden at hundene har opdaget dem.

Upp till toppen
Annons: