Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 679 ggr
Laoghaire
2014-05-04 14:44

Vax från öronen

För två veckor sen kom min lille Iggy på 2 år hem till mig. Iggy är en liten omplacerings kotte då hennes andra ägare inte kände att hon hade tid med henne. Och hon är även min första kotte :)

När jag fick Iggy så hade hon lite vax som hade runnit ut från ena örat och även torra öron med skorpor på kanten. Efter en vecka som Iggy har donat in sig så har jag inte rört henne så mycket men tyckte det var dags att vi tog tag i det nu så har smort hennes öron med oliv olja och väntar på att det ska bli bättre med torrheten.

Men idag såg att det hade runnit ut vax från det andra örat! Är detta något som förekommer ofta hos era kottar? Eller borde jag uppsöka veterinär :S

Iggy är världens snällaste och hon älskar redan att ligga och mysa hos en om kvällarna men just öronen är lite känsliga på henne så vill inte gå för hårt på henne.

// Johanna och Ester

Annons:
Inkanyezi
2014-05-04 15:00
#1

Kolla gärna med veterinär. Det kan vara öronskabb, och den är ganska lätt att behandla.

AvyogAlge
2014-05-04 17:34
#2

Min Avy har haft problemer med øre voks en enkelt gang, hvor det løb ud af ørerne på ham. Jeg gav ham et bad, hvor jeg vaskede det af ham, og derefter har han ikke haft nogle problemer med det.

Laoghaire
2014-05-05 16:29
#3

Tyckte det var märkligt att det kom från bägge öronen. Ska hålla ett öga på det. Hon kliar sig inte vid öronen iallafall men har bytt olivoljan mot E-vitamin olja mot torrheten har läst att det var bäst :)

// Johanna och Ester

madde75
2014-05-11 09:07
#4

Om det är lite svamp finns öron tvätt hos veterinären i så fall..som tar bort jästsvamp o rengör öronen..

Upp till toppen
Annons: