Annons:
Etikettallmänt
Läst 1071 ggr
Bekka-AR
4/16/14, 10:59 AM

toa träning

Hej! Jag har en omplacering på ca två år som inte alls går på sin låda… Han har blivit hur tam som helst och springer omkring överallt utan problem. Jag fråga förra ägaren vad balto är van med på sin låda å fick svaret att han inte alls är rumsren.. tror ni detta är något som går å lära fast han är äldre? Har provat att lägga hans avföring i lådan, provat toalätt, spån och sand men inget av de funkar. Han leker mest i det.. Har även provat att lägga han där när han ät nyvaken då de brukar behöva gå men då somnar han där istället haha :p Funderar på köpa en bur som han kan ha sina saker i så kanske han börjar gå där iaf? Några bra tips? :) Mvh bekka

Annons:
Heidi
4/17/14, 6:17 PM
#1

Ja du kan ju prova med att ha saker i en öppen bur. När han då ätit har han nära till lådan tex. 

Jag har också provat lite olika saker i deras toalåda men det som funkar bäst är chinchillasand eller fin akvariesand. Då brukar dom vilja gå på toan självmant. Men sen är ju kottar personligheter och gör olika.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Bekka-AR
4/17/14, 7:38 PM
#2

När jag haft sand har han grävt ut allt för å rulla i det haha :p å då går gärna kissarna där.. Men tänkte om jag har bur så kan vanbju gräva hur mkt han vill och om ham är intresserad av det kanske det finns större chans att ham går där?

Laoghaire
5/8/14, 9:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En liten rolig bild när jag och Iggy toatränar ^.^ Hon var mest tjurig dock :P Men nu funkar det perfekt! Jag har lagt tidningspapper runt kattlådan då det är roligare att kissa utanför än i. Och Iggy är två år och en omplaceringskotte.

// Johanna och Ester

Angelica Hallberg
5/9/14, 6:23 AM
#4

Våra bajsar här o där. . Försöker göra rumsrena men inte lyckats än

[Budgies]
5/9/14, 6:14 PM
#5

Hur bor de?

lilljaeger
5/19/14, 9:12 PM
#6

Min kotte vägrade toalätt tills jag börja med chinchilla sand :) Har 4 stora toalådor varav en står springhjulet i =) visst händer de en opch annan olycka vid sidan av men ytterst sällan.

Annons:
Heidi
5/20/14, 12:27 AM
#7

#6 Jag säger det samma, chinchillasand är väldigt bra. De är mycket lättare att få dom till toan när de har mjuk sand där. 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Upp till toppen
Annons: