Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 1964 ggr
mocchino
4/14/14, 3:23 PM

(S) Igelkottskille omplaceras

Uppfödarnamn och namn: Sixten

Igelkottens/kullens födelsedatum och leveransdatum: Vet inte men han är ca 3-4år.

Färg /teckning: Normalfärgad (kan inget om namnen om färgerna försökte googla men hittade ingen bra sida)

Finns stamtavla:  Nej

Kontaktinformation: Maila helst mocchino@hotmail.com

Övrig info: För en tid sedan så fick jag överta två igelkottskillar då en vän inte kunde ha sina kvar pga allergi. Tyvärr gick ena killen bort nu för någon vecka sedan så nu finns bara Sixten kvar. Sixten är en blyg men nyfiken och snäll kille. Han är för första gången i sitt liv ensam men han verkar inte jätte bekymrad över detta så han skulle nog likaväl kunna flytta till ett hem där han blir ensamkotte som till ett hem där han får kompisar. Som det är nu så känner jag att jag inte riktigt hinner med honom, känner ju ändå att en ensam kotte behöver mer tid med familjen än vad jag kan ge honom. Jag har nämligen en jack russel som jag inte vågar låta honom träffa. Grythund plus igelkott känns inte som nån hit. Så Sixten bor nu ensam i ett eget rum och det känns inte snällt. Att bo ensam i ett rum känns inte som ett liv för en igelkott så därför söker nu Sixten efter ett hem där han får vara med där folk är. I hans förra hem var han fri att springa i kök och vardagsrum och var med där matte var och få välja själv när han ville synas och när han ville gömma sig under byrån.

Jag tror att bara man börjar hantera honom lite mer så kan man nog få en trevligare kotte. Själv försöker jag ge honom ett sånt bra hem jag kan medans han bor här men jag känner att jag inte helt räcker till.

Sixten är nyligen behandlad med stronghold för han hade gått och skaffat husdjur(löss) på egen hand utan att fråga. Han ska ha en ny dos om en månad för att man ska vara säker på att "husdjuren" inte kommer tillbaka. Om han flyttar inom en månad så skickas den pipetten självklart med, om han flyttar senare än om en månad då är han färdigbehandlad.

När Sixten flyttar då tar han med sig sin toalåda; som han använder ibland, hans transportbur; som ibland extraknäcker som hans hus, ett par fleecefiltar och hans favorit tröja från förra ägaren som är nytvättad och som han inte får tillbaka förräns han är färdigbehandlad. 

Sixten finns i Knivsta just nu men kan tas med in till Sthlm och Uppsala. 

Pris: 1000kr

Är det något mer ni undrar så får ni gärna slänga iväg ett mail så svarar jag på det så gott jag kan. Är ibland lite dålig på att gå in och kolla på iFokus så säkrast är att skicka ett mail.

Är ni seriöst intresserade så vill jag att ni berättar om er själva och hemmet ni har att erbjuda. Jag är noga med vart han hamnar och han kommer inte att flytta till första bästa hem utan till någon som är väl medveten om vad det innebär att ha en kotte.

Sixten ser framemot sitt nya hem. :)

// Nathalie

Annons:
Angelica Hallberg
4/15/14, 6:15 AM
#1

Jättebra o stort steg att tänka på sixtens bästa. hopoas verkligen du hittar ett bra livslångt hem

mocchino
4/29/14, 1:38 AM
#2

Vart rättad av förra ägaren och Sixten är född i mars 2012 så han är bara 2år och inte alls 3-4 som jag skrivit. :) 

Han söker fortfarande efter det rätta hemmet.

Jag tror han börjar tycka det är lite tråkigt att vara ensam för när man är där inne och ger honom mat och sånt så kommer han och springer runt fötterna och nosar på en. Man får klappa honom lite men han är nog mer nyfiken på vad jag kommer med för gott och undrar om jag kommer med nått nytt för ibland kommer man ju med lite extra gottis så jag tror helt klart att man kan vinna hans hjärta med lite extra gott. ;) Jag har matat honom från handen en gång förut så han har alla förutsättningar att bli en underbar liten kotte men tiden räcker tyvärr inte helt till. :(

// Nathalie

henrik90k
6/2/14, 12:52 AM
#3

Mailade för ett par dagar sen men har ännu inte fått något svar. Är det fortfarande aktuellt?

mocchino
6/6/14, 8:54 PM
#4

#3 Annonsen är fortfarande aktuell. Har haft fullt upp med sjuk katt här hemma så har missat ditt mail men har svarat nu. :)

// Nathalie

Upp till toppen
Annons: