Annons:
Etikettallmänt
Läst 932 ggr
[moapetrova]
2014-03-30 11:06

Lagen..

Har någon hört om lagen att en kotte ska ha 20kvm ska ändras? 🙂

Jag har planer på en kotte men lagen hindrar mig. 

Annons:
Heidi
2014-03-30 16:39
#1

Vi i Sveriges Tamigelkottförening arbetar på att få Jordbruksverket att ändra på detta till 3 kvm ist för en igelkott.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

madde75
2014-03-31 14:17
#2

Efter min erfarenhet med kotte…att 3 kvm är alldeles för lite eftersom en kotte kan springa flera km på ett dygn och ganska lätta bli rastlösa .om det blir lika samma hela tiden. Behöver mycket stimulans för att må bra. Ibland har jag vissa leksaker framme vissa dagar så det inte blir tråkigt för dem .m.m sen kan jag tycka att kanske 3 kvm kanske skulle funka på tex. Husdjursmässor och vid vissa tillfällen där det krävs att kotten måste vara på ett begränsat utrymme av olika anledningar men bara ett tag. Men så tycker jag men det är bra att vi tycker olika så det kan bli en diskussion o ev förändring, som är bra för kotteägare o framförallt den viktigaste…. kotten.

APPLECHEEK
2014-03-31 18:19
#3

Vi på föreningen har mätt upp, diskuterat, och tänkt på detta. 3kvm är rimligt MEN ! Det finns starkt krav på aktivering, som hjul och leksaker. Vill man sen ha sin kotte på större är det upp till personen. Men 20km är orimligt.

[moapetrova]
2014-03-31 20:35
#4

#1 Åh, hoppas det blir så =) 

#2 Jag tror att precis som #3 säger så ska det gå ifall man ha rätt aktivering mm..

Upp till toppen
Annons: