Annons:
Etikettallmänt
Läst 517 ggr
Seerose
3/3/14, 5:55 PM

Ta med kotten en liten sväng

Jag har så många på jobbet som är nyfikna på min lilla tjej att jag funderade på att ta med henne och visa en kortis. Om jag åker bil, har värmedyna, massa filtar, transportbur, mat och reservvärme och bara stannar med henne typ en timme på jobbet innan jag åker hem med henne igen, borde det kunna funka då?

Eller är det bara onödigt riskabelt?

Annons:
Heidi
3/3/14, 5:57 PM
#1

Det är ingen fara alls om du har normal värme på jobbet 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Seerose
3/3/14, 6:01 PM
#2

Det har vi, har dessutom en liten värmefläkt bakom där jag sitter. Så då borde det vara lugnt alltså? Alla skulle bli så glada :D

Heidi
3/3/14, 6:04 PM
#3

#2 Jag kan inte se att det skulle vara någon fara alls för att hon skulle bli för kall. Du åker bil, har värmedyna och filtar. 

Jag har själv haft med kottarna och då har jag åkt tunnelbana men haft uppvärmd värmedyna. Kände i transportburen när jag kom fram och det var så varmt och gosigt så 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Seerose
3/3/14, 6:09 PM
#4

#3 Det låter ju jättebra :) Tar dessutom bara fem minuter att åka till jobbet med bil :)

AvyogAlge
3/3/14, 11:18 PM
#5

Der er flere eksempler fra England, hvor folk har deres pindsvin/ igelkottar med på arbejde. SÅ ja, hvis der er varmt nok hele tiden. Så kan man godt

Seerose
3/4/14, 9:59 PM
#6

Hon fick följa med redan idag och det gick jättebra. Hon var söt och nyfiken och väckte mycket uppmärksamhet. Hon gick till och med med på att bli klappad, vilket annars brukar ta lite tid. Nästan som om hon tyckte om att visa upp sig.

Så nästa fråga är – kan jag ta med henne hem till min familj (30 mil bort) om jag ska vara där runt fyra dagar? Om jag tar med mig buren så hon har sitt hus, hjul och allt annat som är hemma. Eller blir de väldigt stressade av det?

Annons:
Heidi
3/4/14, 10:24 PM
#7

#6 

Va kul att det gick så bra 🙂

Kottar reagerar olika på förändringar. Jag har haft med min Amy ner till mamma som också bor ca 30 mil bort och det gick jättebra. Ta med henne en gång och se hur hon reagerar. Verkar hon bli stressad så skaffa kottevakt nästa gång.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

i fokus
3/5/14, 5:47 PM
#8

Gud vad roligt!

Upp till toppen
Annons: