Annons:
Etikettförening-stamtavla-och-register
Läst 1003 ggr
Heidi
2014-02-24 22:57

På söndag skapar vi historia !

På söndag ska vi ha vårt första möte i tamigelkottsföreningen och sen är vi igång kan man säga 🙂

Vi hoppas det finns tillräckligt mycket igelkottintresserade människor så föreningen kommer kunna hållas vid liv. 

Vi kommer även utfärda stamtavlor och reggbevis för kottar när vi kommit igång lite mer 🙂

Hoppa så många som möjligt reggar sin kotte och blir medlemmar.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Angelica Hallberg
2014-02-25 10:47
#1

skitkul o väldigt bra att Sverige äntligen får ett typ av register :)

Seerose
2014-02-25 17:38
#2

Ser jättemycket fram emot att se vad allt det här innebär och vad det blir av det :)

Heidi
2014-02-25 22:50
#3

Vi hoppas verkligen kunna göra något bra av det här 🙂

Vi som startar har verkligen intresset men vi hoppas många vill bli medlemmar och regga kottarna. Ju mer engagemang från kotteintresserade ju mer kommer vi kunna göra.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

AvyogAlge
2014-02-25 23:28
#4

Tillykke med det.
Jeg glæder mig til at følge jeres forening  🙂

Lexiia
2014-02-26 00:25
#5

Liten fråga, om kotten har okända föräldrar eller ej stambokförda föräldrar, kan man få en godkänd stamtavla på den då?

Ska alla koattar ha stamtavla inför en utställning?


~ Sajtadmin för Furry Paws ~


Heidi
2014-02-26 00:36
#6

#4 

Tack 😃

#5 

Om kotten har okända föräldrar får kotten ett registreringsbevis om du även blir medlem i föreningen. Stamtavla går ut på att man har info om djurets stam. 

Vi har inte kommit så långt som till utställning men jag kan tänka mig att den dagen vi har en utställning kommer ha så kallade "pet" klasser där de inte behöver ha stamtavla utan de igelkottens allmänna kondition och temperament som bedöms, liknande som det finns i kaninutställningar som jag förstått. Dock är detta något jag måste diskutera igenom med styrelsen så gör vi ett gemensamt beslut sen.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
i fokus
2014-02-27 18:39
#7

Jättebra!

Upp till toppen
Annons: