Annons:
Etikettveterinärer
Läst 1678 ggr
JessikaFlacke
2/13/14, 9:56 PM

Veterinärkostnader

Vad kostar ett besök med kotte hos veterinären om man har försäkring? Och med försäkring?

Om det skulle behövas antibiotika, vad skulle det kosta på ett ungefär? (om det går att ge ett ungefärligt belopp)

Annons:
Heidi
2/13/14, 10:18 PM
#1

Svarar här också. Ett vanligt mottagningspris ligger på ca 500 kr. Varierar beroende på klinik samt om de helg.

Den lilla summan på runt 500 kr täcks vanligtvis inte av försäkringen då självrisken oftast är högre. Däremot om man går dit flera gånger under en viss period (står på försäkringen hur lång) så kan du räkna in den också och få ersättning.

Behövs det tas prover och det landar på över 1000 kr så tror jag du kan få tillbaka någon hundring men det beror på vilken självrisk man valt på försäkringen.

Ang antibiotika beror det nog helt på vilken antibiotika som behövs. Har tyvärr inget belopp att ge som förslag.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Denna kommentar har tagits bort.
lilljaeger
2/14/14, 11:47 PM
#3

Vad brukar kollas när man gör en kottebesikning ? Hörde att de kunde vara bra och göra de när kotten var runt 1 år gammal, min lilla tös är bara 6 månader  :)

Heidi
2/15/14, 12:16 AM
#4

#3

Veterinären kikar så kotten ser frisk ut. Tex hull, päls, hy, öron, rumpa och ögon. 

Bästa är nog att ringa den klinik du tänkt gå till för att veta mer exakt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Seerose
2/15/14, 11:25 AM
#5

Hur ofta behöver man gå och kolla sin kotte? När ska man göra det första gången?

Heidi
2/15/14, 8:27 PM
#6

#5 
Ser igelkotten frisk ut, äter, går på toa som vanligt och är sig själv så ser jag inte det som något måste att kolla kotten. Men självklart är det ingen nackdel om man vill göra det. Däremot skulle jag se att något vore tokigt skulle jag boka tid direkt. Det gäller alla mina djur. När och hur ofta du vill göra det är upp till dig.  

Igelkottungarna är så klart besiktigade innan de flyttar från mig 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: