Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 1940 ggr
Seerose
2014-02-02 22:57

Tid att umgås

Vaknar era kottar av sig själva på kvällarna eller brukar ni få väcka dem? När händer detta? Och om ni väcker dem, hur går ni tillväga då?

Annons:
Heidi
2014-02-02 23:07
#1

Ibland vaknar de av sig själva. Ibland får jag väcka dom. De olika tider. Ibland är kottarna uppe redan vid kl 18. 

Jag väcker dom genom att helt enkelt att lyfta huset de sover i. Säger att de bara matte och låter dom lukta på handen. Då brukar de va lugnt.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
2014-02-03 09:47
#2

vi väcker :) o det brukar vara senare på kvällen…fast våran donna blir sååååå nöjd om vi väcker henne tidigare så hon får komma o sova tätt intill oss i flera timmar helst hihi.

APPLECHEEK
2014-02-03 12:31
#3

Jag väcker Bill, annars kan han nog ligga i sitt hus i evigheter.
Men när han vaknar så är det inte så att han är helt vaken utan han lägger sig tillrätta och sover hos mig, sen vaknar han till liv på ett annat sätt och då leker han gärna.

När jag väcker honom får han lukta på min hand och så säger jag att det bara är matte och att han inte behöver vara orolig.

susann87
2014-02-03 14:21
#4

Ny kottägare jag och funderar på hur man leker man bäst med en kotte?? Är ju inte som mina katter som jag kan spendera tiden med att kasta papperstussar till(de tror att de är hundar och kommer tillbaka med dem:)) Har ett stort hus så vi får alla plats men hur tycker ni jag ska presentera djuren(katterna och hunden för kotten, kotten är van vid dessa djur men inte djuren) att alltid ha översikt är ju självklart men hur går jag väga med resten?

Seerose
2014-02-03 17:51
#5

Jätteskönt att höra att ni väcker dem, börjat fundera lite på om min lilla tjej som ovanligt mycket men då vet jag ju att så inte är fallet. Ibland tittar hon ut av sig själv, men oftast får jag väcka henne. Och ibland hör jag ju att hon är vaken i huset :)

Upp till toppen
Annons: