Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 705 ggr
igglis
2014-01-12 03:50

smaskens???

Hej alla kottevänner :) Nu är det så att min lilla kotte kille verkar vansinnigt kräsen!! Jag har försökt introducera allt möjligt! Dom smaskigaste blöt fodren ja hittar… insekter.. grönsaker.. frukt… majs.. ärtor… you name it! Men tydligen vill han bara ätasitt torrfoder (carnilove) och på sin höjd en torr tråkig syrsa ibland!! Kan dom verköigen vara så kräsna?? Och framför allt klarar han sig på bara torrisar å vatten?? Jo ägg har ja prövat oxå men nää…. tacksam för svar :)

Annons:
Angelica Hallberg
2014-01-12 10:39
#1

Han är precis som Mysan…hon tar nån frystorkad syrsa ibland (för levande är jättefarliga) annars bara torrfoder.

AvyogAlge
2014-01-12 11:11
#2

Min Alge spiser kun tørkost og små melorme.
Det kan godt være at du skulle overveje lidt kosttilskud som f.eks. kalk. Men der er masser af mennesker der kun fodre deres pindsvin/ kottar med tørfoder, og det ser ud til at virke fint.

lilljaeger
2014-01-12 12:06
#3

Min ville inte äta larver som fortfarande levde.Hon var oxå väldigt kräsen (vilket hon får för sig att vara då och då). Men vi börja med att klippa huvudet av zofobasen så tog de inte många sekunder fören den var borta :D

Upp till toppen
Annons: