Annons:
Etikettfoder
Läst 1158 ggr
Seerose
1/1/14, 4:42 PM

Vitaminer/kalk

Vad har ni för kosttillskott till era kottar? Vilket märke och hur mycket ska de ha av det?

Annons:
Heidi
1/1/14, 7:21 PM
#1

Jag brukar ha det på foderinsekterna. Exo terra är märket. Har både kalk och multivitamin.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

i fokus
1/2/14, 1:30 PM
#2

#1 

Jag har hört att kottarna ska ha kalk, men det var lite nytt.

Är det ett måste i kosten?

AvyogAlge
1/2/14, 4:54 PM
#3

Jeg bruger ikke ekstra kosttilskud. Men jeg fodre med levende insekter hver dag, og de har et stor kalkindhold i deres ydre skelet.

i fokus
1/2/14, 5:28 PM
#4

#3

Jaha, tack så mycket! 🙂

Seerose
1/2/14, 5:34 PM
#5

Tack så mycket. Det är alltså inget måste?

i fokus
1/2/14, 5:40 PM
#6

#5 Nej, inte enligt #3 om djuren får insekter. De har kalk i sig, fick jag veta nu :)

Annons:
ppernie
1/2/14, 8:24 PM
#7

Min kotte är ju inte så jätteförtjust i just insekter men jag fick lära mig av en annan på den här sidan att mortla äggskal och ha på. Billigt och jätteenkelt att bara strö på maten. Lite får hon ju i sig och annars kastar man ju bara dessa :) Jätteglad för det tipset!

Heidi
1/3/14, 12:53 AM
#8

Just det här med tillskott skulle jag själv behöva mer info om. Tror kanske inte det är något måste med vitaminer men har pudrat foderinsekterna med det. 🙂

Ska rådfråga min kotteveterinär lite om vad han tror.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

i fokus
1/3/14, 2:13 PM
#9

#8 Vad bra! Du säger vad han sa till dig sedan, va? :)

Heidi
1/3/14, 10:18 PM
#10

#9

Absolut, glömde fråga idag men ska försöka komma ihåg imorgon. De full rulle och mycket folk också. Men är själv nyfiken 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Heidi
1/5/14, 11:48 PM
#11

Jag och veterinären pratade om kosttillskott till kottar igår och han tyckte inte det skulle behövas, i alla fall inte på kattmaten och insekterna. Däremot om man ger mycket kyckling och kött kanske det är en annan femma. Ska prata vidare om det.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Seerose
1/5/14, 11:52 PM
#12

#11 Tack, vad bra att få veta från någon som kan sådant :)

AvyogAlge
1/6/14, 7:24 PM
#13

Hej Heidi

Må jeg refererer til denne vetrinären, når jeg taler om det på andre sider? og hvis jeg må, hvad hedder han så? :)

Annons:
Heidi
1/6/14, 8:41 PM
#14

#13 Han heter Raad Askar och arbetar på Doctrivet Smådjursklinik 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

AvyogAlge
1/6/14, 10:09 PM
#15

Tak :)

Upp till toppen
Annons: