Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 6494 ggr
APPLECHEEK
12/29/13, 3:34 PM

Bur-snack!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det är ju inte helt nödvändigt med en bur till din igelkott. Jag har bur till Bill. Det är en kaninbur på 120cm. Jag vill att han ska ha sitt eget ställe liksom, det blir också lättare att hålla reda på. Men jag tänkte på detta: • Har ni bur? • Om JA/NEJ - Varför? • Vilket märke? Min heter "Ferplast Casita 100" smådjursbur. Jag uppskattar att den är snygg, i bra kvalitet, kan öppnas ifrån taket vilket gör att det är lättstädat. Jag tycker den är as-bra! Kram /// Lala

Annons:
Heidi
12/29/13, 5:34 PM
#1

Jag har burar, öppna så klart. Två av dom är av märket Meeldgard och är 150 cm. Sen har jag en till bur på 120 cm av märket Imac. 

Att jag har burar är för att kottarna ska ha ett eget kryp in där de har sina saker. När kottarna varit på toan med chinchillasand eller lekt i sin grävlåda så blir det lätt skräpigt, men det mesta stannar i buren 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Seerose
12/29/13, 6:31 PM
#2

Jag ska hämta min lilla tjej inom kort och har börjat förbereda hennes hörna. Har en kanin/marsvinsbur, märka Alaska, som är 85 cm bred. Eftersom hon ska kunna gå in och ut som hon vill (såklart!) så försöker jag dock hitta någon bra "bro" eller liknande. Några tips?

Och vad har ni för bottenmaterial i själva buren?

Heidi
12/29/13, 6:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Sån här bro har jag, går att hitta på de flesta djuraffärer 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Seerose
12/29/13, 6:46 PM
#4

Tack, den har jag sett i butiken :)
Och vad gulligt du fått med dina kottar på den bilden, så gosiga tillsammans :)

ppernie
12/29/13, 9:39 PM
#5

När jag hämtade min kotte så hade jag en kaninbur som jag fått av en bekant. Hon tog sig ur den utan problem vad det verkade som eftersom hon inte var kvar där morgonen efter. Men upptäckte snart att hon inte gick in i buren igen. Hade maten därinne först men när jag dagen efter insåg att hon inte ens gått in och ätit så fick jag ta ur matskålen. Hade buren i kanske en månad men sen insåg jag att den tog mer plats än gjorde nytta så av den anledningen tog jag bort den. Hennes "egna lilla plats" är under soffan istället, haha :)

hallonte
12/30/13, 12:05 AM
#6

Jag hade också en bur i början när jag fick hem min kotte Baltasar, men det slutade alltid med att han gick och la sig utanför buren (gärna i hörnet mellan vägg och bur) så pojkvännen fick ta buren och använda den till sina små landsköldpaddor istället. Dock har han en hörna i köket där en bunt med filtar och värmemattan är som han (nästan jämt; när han inte bestämmer sig för att lägga sig i en bok eller i en omkullvält vattenkanna) brukar hålla sig när han sover.

Annons:
dyeltsbreh
12/30/13, 4:43 AM
#7

Sigrid gillar inte heller buren :) nu har jag dock bytt den mot en stor förvaringslåda i plast med ett hål i sidan där hon kommer direkt ut på golvet, det gillar hon mycket bättre konstigt nog. Innan så var hon mycket bråkigare och smet och härjade hela natten. Hon gillar inte värme heller och blir lätt kall, så hon sover i en stor frigolit bit vi gröpt ur ich bäddat med fleece, så står lådan mot elementet och nu är hon supernöjd :) man får pyssla en hel del men till slut kommer man på vad dom gillar!

lilljaeger
12/30/13, 12:33 PM
#8

Jag skaffade igelkott för att slippa ha bur. Aldrig varit förtjust i burar så jag har byggt ett "landskap" med olika hus, toalätter, filtar i massor  och så har hon en speciell hörna med mat och vatten :)

iggykott
1/2/14, 4:07 PM
#9

hade vart jättekul att se bilder på hur dom bor! ska ta lite bilder här hemma när jag kommer ihåg det!

i fokus
1/2/14, 5:29 PM
#10

#3

Mysigt :)

APPLECHEEK
1/2/14, 9:34 PM
#11

#5 Kan ju bli så, de känner ju in vad de gillar. Säkert mysigt under soffan!

APPLECHEEK
1/2/14, 9:37 PM
#12

Jag vet inte om ni som inte har bur har gjort att kotten har helt fri tillgång till lägenheten eller en inhängnad hörna, min fråga är - jag skulle vara orolig att jag inte skulle kunna kontrollera Bills värme, han blir ju kall så lätt. Hur gör ni?

APPLECHEEK
1/2/14, 9:39 PM
#13

Ni som skriver här kan inte ni gå in i diskussionstråden som heter "20 kvadrat". Vore intressant att höra vad ni säger.

Annons:
Upp till toppen
Annons: