Annons:
Etiketthälsa-och-sjukdomar
Läst 1091 ggr
Heidi
12/26/13, 1:01 AM

Usch det här är dåligt !

Tydligen är det riskkapital som köper upp djurkliniker med syfte att få vinst. Det leder till att djuren överbehandlas och djurägarens plånbok får lida. Självklart vill man som djurägare ge sitt djur all vård den behöver men man vill inte behöva betala för onödig vård. 
I slutändan är det djuren som får lida då en del personer kommer dra sig för att åka till veterinären tills det blir riktigt akut eftersom det blir så himla dyrt direkt. 

Här hittar ni lista på vilka djurkliniker som är uppköpta.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
VildaVittra
12/26/13, 1:26 AM
#1

Inga i Uppsala län? Det var skönt.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Heidi
12/26/13, 1:53 AM
#2

#1 

Inte vad jag kunde se. Det förstår jag, jag är glad att det finns andra bra kliniker här i sthlm att välja på.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Angelica Hallberg
12/26/13, 8:51 AM
#3

Men fy…. Vidrigt

Heidi
12/26/13, 6:50 PM
#4

#3 Ja de riktigt tråkigt 😮

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

APPLECHEEK
12/27/13, 9:21 AM
#5

Usch. Hur kan man göra så. Hemskt.

i fokus
12/27/13, 6:45 PM
#6

Vilka andra kliniker i Stockholm föredrar du, Heidi?

Hemskt att göra så!

Annons:
Heidi
12/27/13, 8:50 PM
#7

#6 Efter att Jesse var sjuk har jag som tur är inte behövt besöka nån klinik då kottarna varit friska men nu när 2014s första kull kommer så kommer Raad Askar på Doctrivet Smådjursklinik i Huddinge besiktiga ungarna. Eller om någon kotte skulle bli sjuk så åker jag också dit. Raad är både trevlig och kompetent. Intresserad av exotiska djur, stort plus då en del veterinärer verkar så himla rädda för nya djurarter tex kottar. De har även bjudit dit mig så personalen ska få lära sig att hantera kottar, ska förbi efter att husdjursmässan varit, toppen tycker jag 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

i fokus
12/28/13, 8:59 PM
#8

#7

 Vad kul att det finns en bra klinik här i närheten då!🙂

Heidi
12/28/13, 9:06 PM
#9

#8 Ja de toppen 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

[ShabbyChicsBunnyrabbit]
12/28/13, 10:37 PM
#10

Varenda klinik i hela kalmar län som ligger nära är uppköpta utom 2!! :/ Känns ju inte alls bra då en av dom som inte är uppköpta inte gör så mycket mer än simpla saker som hälsokontroll och vaccination.. Usch.

Upp till toppen
Annons: