Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1169 ggr
mollylinn
12/16/13, 4:22 PM

Förberedelser för igelkott

Hej!

Jag och min familj ska åka till Göteborg i mellandagarna och hämta en liten albinoflicka vi redan börjat kalla Pixi (eller Pixi Stixi). :)

Vi ska göra iordning vårt extrarum till igelkottrum och jag har hunnit göra några inköp. Pixi kommer att bo i en öppen kaninbur (jag jobbar på att byta till mig en) och jag är mest förtjust i hennes lilla tält/hus jag köpt: https://www.etsy.com/se-en/listing/160475142/watercolor-large-tent-sleep-sack-bed-for?ref=shop_home_active . Förutom det har jag skaffat ett stort springhjul, liten toalettlåda och chinchillasand. Tips på var jag hittar lagom små och fina matskålar och annat bra (gärna online eftersom jag bor på landet) mottages tacksamt! :)

Molly Linn

Annons:
mollylinn
12/16/13, 4:28 PM
#1

Fleecefiltar har jag förstås också skaffat. :)

Heidi
12/16/13, 4:37 PM
#2

Ska bli så himla kul att följa er 🙂Pixi låter ju jättegulligt. 

Här finns söta skålar att köpa online om du gillar prickigt. Finns flera olika färger. Länk!

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

AvyogAlge
12/16/13, 9:26 PM
#3

Hvis du er ude efter lidt speciele og superbløde huler og lignende så kik på Geeky Hogs. Det er en engelsk side, men de sender gerne. 🙂

https://www.facebook.com/GeekyHogs?fref=ts

Heidi
12/16/13, 9:27 PM
#4

#3

Åhh gu va söta saker de hade, tack för tips säger jag också 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

mollylinn
12/18/13, 1:20 AM
#5

Tack så jättemycket för tipsen! :) En fråga till; vad använder ni som bottenmaterial i buren?

Heidi
12/18/13, 12:21 PM
#6

#5

Jag använder Toa-Lätt men funderar på Fresh and Clean i stället.

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Annons:
Konkolia
12/18/13, 3:07 PM
#7

Varför funderar du på att byta Heidi?

Heidi
12/18/13, 3:09 PM
#8

#7

För fresh and clean är mjukare och det suger upp bra 🙂

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

mollylinn
12/20/13, 6:21 PM
#9

Okej, tack, då ska jag titta efter någon av de sorterna. :)

i fokus
12/22/13, 10:03 AM
#10

Tofflor kan också vara bra om kotten är i sovrummet vilket de flesta inte har.. Men taggar i fötterna låter inte skönt. ;)

APPLECHEEK
12/26/13, 5:30 PM
#11

Matskålar kan du hitta fina på zoo.se Jag köpte små små prickiga skålar, inte så fasligt dyra.

Upp till toppen
Annons: