Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 1091 ggr
Mojsi
2013-12-05 06:55

Behöver svar :(

Hejsan! :D Jag är päls - och kvalsterallergiker, men totalt GALEN i djur! Jag har försökt få alla möjliga sorters djur av mina föräldrar, men tål ingen. :( Sedan har jag hittat dessa söta pygmé igelkottar, och vill såååå gärna ha en! De har inte så mycket päls, så de är nog ingen fara. Men jag är lite fundersam om buren. Jag tål inte marsvins - och hamsterburar, av konstig anledning. Jag vet inte om det är spånet, eller att de har är päls och kvalster i sin bur. Men skulle jag kunna ha en igelkott? Eller är det samma sak som med gnagar-burar?

Annons:
missmirsch
2013-12-06 22:48
#1

Eftersom igelkottarna går fritt hemma och inte behöver någon bur blir inte det något problem. Jag är själv allergisk mot pälsdjur och kan nysa ibland när det är ostädat men har i stort inga problem. Vill dock varna för att du förmodligen reagerar mer på taggarna än andra! Jag får röda märken som kliar lite när jag hanterat honom men då det försvinner efter typ 15 min gör det inget tycker jag. Min igelkott har fleecefiltar och lådor m kattsand som enda "djur-attiraljer".

Mojsi
2013-12-07 09:01
#2

#1

Okej, tack så mycket! :D

Upp till toppen
Annons: