Annons:
Etikettafrikansk-pygme-igelkott
Läst 882 ggr
Tiarilir
2013-11-11 21:45

Torkade/Frysta insekter på nätet?

Hej! Jag bor i en liten stad som helt tycks tom på insekter i butik. Då jag inte har bil blir det omständigt att ta sig till andra städer, då den närmaste "stora" ligger 10 mil bort. Finns det någonting ni kan tipsa om där man kan beställa på nätet? Antar att det blir svårt med frysta insekter, men är torkade över huvud taget något att ha?

Att odla egna känner jag mig inte riktigt bekväm med, då jag antagligen skulle lyckas infektera hela bostaden med småkryp. 

Tack på förhand

Annons:
Hanna
2013-11-11 21:48
#1

Finns kackerlackor som inte räknas som skadedjur. Gör ingen skada och överlever inte länge i våra svenska hem. Blaptica dubia är en tacksam kackerlacka både att odla och just att den inte klättrar. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Anniehog
2013-11-11 22:22
#2

Cricket express skickar insekter 🙂

igglis
2013-11-13 10:45
#3

Hej. Jag skriver här där det handlar om mat :) HUR mkt mat ska min bebis kotte ha?? Han är 12 veckor nu. Bara på ett ungerfär i gram mängd? Ska dom ha fri tillgång till torrfoder? Och få mjukmat och grönsaker och allt annat i begränsad mängd? Jag vet inte och uppfödaren är toltalt ointresserad av att ens försöka hjälpa mig :( vore otroligt tacksam för all hjälp :)

madde75
2013-11-13 11:17
#4

Min kotte är 12 veckor oxå vart kommer din valp ifrån ..man kan köpa från herperschoise o dom skickar vet ej hur dom gör vintertid måste va för kallt för dem…alltså foderdjuren att ligga i en brevlåda . Har du ingen zoobutik inärheten som kan ta hem..

igglis
2013-11-13 12:06
#5

Min kommer norrifrån… men jag undrade mest hur mkt mat den ska ha rent generellt… av allt så att säga :)

Tiarilir
2013-11-13 13:16
#6

Kommer din från Östersundstrakten, igglis? Isåfall kanske vi har fått från samma.

Hittade en gratis PDF-bok, på engelska dock, där det finns en hel del vettig information. http://www.westcoasthedgehogs.com/files/hedgehogbook/PetAfricanHedgehogs2-byKimberlyGoertzen.pdf

Annons:
Upp till toppen
Annons: