Annons:
Etikettatt-vara-igelkottsägare
Läst 953 ggr
Helgledigt
11/3/13, 10:41 AM

Skuldkänslor

Hej på er!

För att göra en lång historia kort, fick häromdagen låta älskade lilla snuggles somna in alldeles för tidigt. Lite kort om vad som hände kan ni läsa här:
http://igelkott.ifokus.se/discussions/527234adce12c4747b000298-veterinarer-i-malmo-akut?discussions-1

Har aldrig tidigare behövt avliva ett djur och var inte riktigt beredd på hur jobbigt det faktiskt skulle vara. Känner bara så otroligt mkt skuldkänslor och att man borde sett något tidigare, eller gjort på något annat sätt eller gått igenom alla dom där undersökningarna. Eller att man innan borde gett honom hans favoritmat varje dag eller låtit honom vara i sovrummet när han krafsade på dörren varenda kväll osv.

Hur hanterar man en sån här grej egentligen? Förstår inte riktigt hur jag ska kunna känna mig som en bra matte igen :)

Annons:
SofiaLoow
11/3/13, 10:59 PM
#1

Usch, det är hemskt. Beklagar verkligen.
Jag tror att Snuggles har haft ett underbart liv hos dig.
Det är svårt när igelkottar blir sjuka eftersom erfarenheten är så liten tyvärr men så länge man gör sitt bästa ska man absolut inte ha några skuldkänslor!

Även fast det är svårt att se det så så tycker jag du ska tänka att det är skönt att det gick såpass fort som det gjorde, han behövde inte  lida eller vara sjuk länge som många andra.
Försök att tänka på de bra stunderna och skjut bort de dåliga tankarna så gott det går. Även om det inte är lätt.

Ge det lite tid så ska du se att det känns bättre.
Stor kram

Helgledigt
11/4/13, 7:37 PM
#2

Ja det känns redan lite bättre faktiskt :) Trist såklart men jag vet ju att det inte fanns något att göra och att jag gjort vad jag kan. Tack för fina ord!

Upp till toppen
Annons: