Annons:
Etikettallmänt
Läst 1153 ggr
diamantsorg
2013-08-12 23:12

Äga igelkotte?

Hade ingen aning om att man kunde äga igelkottar och ha dom som husdjur förrens idag! Blev riktigt förvånad när jag upptäckte denna sidan :) Därför har jag några frågor till er igelkottsmänniskor:

1. Vad fick er att vilja äga igelkottar?

2. Vad fick er att fastna för dom?

3. Hur många igelkottar har du haft? Presentera dom gärna också :D

4. Vad är det bästa med att ha igelkottar? 

Och ladda gärna upp massvis med bilder, skulle vara riktigt kul :3 Och om ni har något bra tips om igelkottar får ni gärna komma med dom också :D

Annons:
TimmyL
2013-08-13 13:32
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hej! Jag hittade på internet att man kunde ha dom och så läste jag på massor och tyckte de verkade väldigt unika. Det är det perfekta djuret för mig helt enkelt. Alla har dom olika och unika egenskaper. De är urgulliga. Dom är annorlunda, jag kände att en kanin eller en hamster etc. inte passade mig men en igelkott, det kändes verkligen helt rätt! Jag har en igelkott som heter Totti. Han är kelig och lekfull. Han avskyr att bada o klippa klorna ;). Hans favorit matställe är i ärmen på min huvtröja och luvan/halsen. Han tycker om att äta zophobas (larver) kokt kyckling och fisk (torsk, lask, abborre etc.) på ärtorna och majsen äter han bara innehållet, inte skalet. Han är en lustig liten kotte, precis som jag 😀

Upp till toppen
Annons: