Köp, sälj och efterlyses

Afrikansk pygme igelkott, uppfödare

2013-06-02 17:39 #0 av: Norberg101

Hej!

Jag är väldigt sugen på att skaffa mig en kotte. Problemet är bara att det är väldigt svårt att hitta uppfödare. Jag bor i Stockholms trakten och skulle gärna vilja ha tips om uppfödare till afrikansk pygmè igelkott. Dom här uppfödarna vet jag redan om: 

1. nininosen.

2. Kattfamiljen. 

Det är alltså inte så många, jag skulle bli glad för tips.

Tack på förhand.

Anmäl
2013-06-03 23:23 #1 av: SofiaLoow

Blueberryhedgehogs finns i Göteborg men jag vet att både hon och Nininosen inte har fått så många ungar än i år.

Mitt tips är att om du vill ha en i Stockholmstrakten så håller du koll på Nininosens hemsida när hon får nästa kull, hon är duktig och seriös.

Anmäl
2013-06-04 18:08 #2 av: Heidi

Med Kattfamiljen antar jag att du menar mig? Uppfödningen heter dock Nevadas igelkottuppfödning Ler

//Heidi - Webbtidningen för djurintresserade- Vimeddjur.se

Anmäl
2013-06-22 21:17 #3 av: Mikaela_B

och jag står för Blueberry Hedgehogs, som för övrigt står för majoriteten av alla bakslag i uppfödningen hitills i år, men totalt misslyckade parningar, och en döfödd kull... så ja jag hoppas på en ändring där nu fram över med lite mer flyt :P

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.