Annons:
Etikettallmänt
Läst 1343 ggr
Gerro
5/22/13, 7:09 PM

Rätt temperatur utomhus?

Vad är den rätta temperatur utomhus för en kotte?


Annons:
SofiaLoow
5/22/13, 8:28 PM
#1

Samma som inne, alltså inte under 18 grader, det får självklart inte bli för varmt heller eftersom de inte är vana med det och inte kan svettas.
Tänk på att det inte får vara för blåsigt heller, då blir de snabbt kalla, direkt solljus klarar de inte heller, deras hud är ju anpassad för mörker.         Jag brukar sätta ut dom i gräset och ha med en filt som de kan gömma sig under om de vill. Sen känner jag på deras tassar och magar ibland så jag känner att de inte blir kalla.

Gerro
5/22/13, 8:30 PM
#2

#1

Okej tack! :)
Men vad händer om det blir för varmt?
Och vid vilken grad är det för varmt för en igelkott?


SofiaLoow
5/22/13, 8:45 PM
#3

30 grader och gassande sol är för varmt. Känn efter på dig själv, är det så varmt och kvavt att svetten rinner på dig är det för varmt. är det behagligt för dig så är det bra för kotten, så länge du inte är en sån där galning som klarar 30 grader i långbyxor och tjocktröja ;)

Exakt vad som händer om det blir för varmt vet jag inte men de svettas ju som sagt inte som vi gör. I det vilda kyls de ner av sina stora öron men det kan bli svårt för en kotte som levt inne i 20 grader hela sitt liv, de lär bli slöa och uttorkade.

Gerro
5/22/13, 8:52 PM
#4

#3

HAHAHA nej är verkligen inte sån haha!
Tack 🙂


SofiaLoow
5/22/13, 8:54 PM
#5

Ta med en sån där digital termometer ut vetja och kolla hur varmt det är, tänk på att räkna minus några grader om det blåser :)

Gerro
5/22/13, 8:56 PM
#6

#5

Okej tack! :)

Längtar för jag får troligen hem lilla Leonard nästa torsdag!
Här kommer han dock att kallas Avon ;)


Annons:
SofiaLoow
5/22/13, 9:12 PM
#7

Jippie! Perfekt sommarlovsprsent till sig själv ;)

Gerro
5/22/13, 9:13 PM
#8

#7

Ojah! :D


[Djurenimittliv]
5/26/13, 12:40 AM
#9

Min lilla tjej fick komma ut för första gången idag! Det va heelt perfekt väder/värme idag! men hon tyckte det va lite läskigt men ändå lite spännande med gräset och framförallt den lilla jordyta som fanns mellan gräset. Men för det mesta ville hon krypa in under mig :P hon är ju inte direkt den tuffaste om man säger så heller ;P

Upp till toppen
Annons: