Annons:
Etikettköp-sälj-och-efterlyses
Läst 2111 ggr
Gerro
2013-05-07 23:04

Igelkott - Sökes

Hejsan!

Är lite nyfiken & undrar om det finns någon i Västra Götaland som föder upp kottar? Eller som har tillsalu, gärna typ ungar.
Färger spelar ingen större roll, men helst inte albino.
Men huvudsaken är att dom/den är tam & trevlig.

Omplacerings kotte kan också vara intressesant, men helst inte äldre än 1 år.


Annons:
[Pandoraelf]
2013-05-08 09:34
#1

Intressant information för någon som ska ge bort djur i huvud taget, oavsett omplaceringsdjur eller från en uppfödning, är ju lite information om dig själv. Tex tidigare erfarenheter, ålder, vad du håller på med och vad du kan erbjuda.

Gerro
2013-05-08 22:11
#2

Jag är en djurgalen tjej på 14 (Blir 15 i sommar) & bor i Strömstad (Typ vid Tanum/Uddevalla)
På fritiden gör jag ingenting, händer att jag är med kompisar men det är inte så ofta. Jag har aldrig haft igelkott förr & har endast sett en av min kompis igelkott, inte klappat m.m.
Jag har läst på om igelkottar i några månader & kan även tänka mig att ha en igelkott på foder så att jag kan få testa & se hur det är att ha en kotte.
Hos mig bor det tre guldhamstrar, två katter, en kanin, min mamma & mina tre syskon. Djur har alltid varit ett stort intresse & jag är van vid dom flesta djur. Allt ifrån iller till hundar, gnagare av olika slag, till hästar.
Jag erbjuder ett långvarigt hem, med massa kärlek & uppmärksamhet. Varierad kost & rent vatten, dagligen.


SofiaLoow
2013-05-09 00:27
#3

Hej!
Kul att du är intresserad av igelkottar!
Ett tips är att hålla koll på blocket eller på några uppfödares hemsidor efter kottar. Det finns ofta kottar för omplacering som skulle behöva ett nytt hem.

Tips på seriösa uppfödare:
nininosen
blueberryhedgehog

Tänk på att din mamma måste vara okey med att skaffa igelkott och även vara beredd att passa den när du är borta. Hon måste även gå med på hela ansvaret för djuret då många uppfödare inte säljer till minderåriga utan målsmans underskrift. Självklart kommer j´det vara du som tar hand om den om den kommer vara din men om något händer måste hon vara beredd att hjälpa till och lösa situationen.

Hoppas du hittar en mysig kottekompis!

Gerro
2013-05-09 01:11
#4

#3

Jag har hittat en annons på blocket, men säljaren svarar inte :/

Tack så mycket! :)

Jag brukar ofta kika runt lite & sedan om jag hittar något intressant så brukar jag fråga, brukar oftast funka då haha ;)
Självklart så kommer jag att fråga min mamma innan jag köper osv!


Gerro
2013-05-12 17:05
#5

Kotte sökes inte längre. Har hittat en riktig liten drömprins som vi troligen kommer att köpa :)
Mamma ska ge mig ett svar idag om vi tar honom eller inte. Och hon verkade lite sugen på att skaffa kotte när jag frågade i fredags.
Vi satt & diskuterade vid matbordet igår om vad han skulle kunna heta, och alla kom med massa förslag, inklusive mamma :D
Så det verkar väldigt positivt att vi ta honom!


SofiaLoow
2013-05-12 17:55
#6

Nämen fantastiskt!
Åh så roligt, du måste uppdatera hur det går med kotten och visa bilder på honom!

Lycka till nu! :)

Annons:
Gerro
2013-05-12 18:12
#7

#6

Det är klart att jag ska! :D
Om mamma nu säger ja, vilket jag faktiskt tror att hon kommer att göra! Men om det blir så att vi köper honom så får jag honom sent i Juni.


SofiaLoow
2013-05-12 18:28
#8

Är det en unge? :)

Gerro
2013-05-12 19:02
#9

#8

Han är född 23 juli 2012 :)


SofiaLoow
2013-05-12 22:37
#10

Det är nog ganska lagom att börja med, vet du varför den säljs?
Om det är t.ex allergi eller om dom har tröttnat bara?

Hoppas din mamma säger ja nu bara! :)

Gerro
2013-05-12 22:40
#11

#10
Haha nej det har jag inte tänkt på att fråga :P
Ska göra det haha ;)


SofiaLoow
2013-05-12 22:51
#12

Förra ägaren till min första kotte sålde honom för att hon tyckte han bajsade för mycket och hon tröttnade på all städning efter bara 3 månader…
Så det är bra att fråga lite extra! :)

Gerro
2013-05-12 23:02
#13

#12

Haha jag ska fråga henne nu! :)
HERREGUD VA GLAD JAG ÄR NU! Och ni vet säkert varför ;)


Annons:
SofiaLoow
2013-05-12 23:22
#14

Din mamma sa ja? :)

Gerro
2013-05-12 23:29
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#15

#14

Jaaa!! :'D
Och hon sålde honom då han inte gick ihop med dom andra hanarna ;)

Här är en bild på min fina lilla kotte<3
Längtar tills han kommer!
Har jag fel eller är han salt & peppar? är inte så duktig på färger ^^


SofiaLoow
2013-05-13 00:06
#16

GRATTIS!

Va kul!

Han kan absolut vara salt och peppar, pinto är han nog iaf för han är fläckig.

Var kommer han ifrån, är det från en uppfödare? :)

Gerro
2013-05-13 00:10
#17

#16

Tack! :D
Haha han har stamtavla, så jag antar det ;)
Guud längtar så sjukt mycket tills jag får hem honom! Ska börja att kottifiera mitt rum imorgon haha :)


SofiaLoow
2013-05-13 00:34
#18

Ja se till att täppa till alla hål som den kan ta sig in i, min spenderade två dagar under de fasta garderoberna här hemma innan jag fick tag på honom, han kom ut för att äta sen smet han in där under igen ;)

Han råkar inte komma från en tjej i Göteborg?
Jag köpte en tjeckisk import av henne för några månader sedan och din kotte på bilden är ganska lik en av hennes, han är född samma månad som min också, vad heter den som säljer honom? :)

Gerro
2013-05-13 11:17
#19

#18 Okej det ska jag definitivt göra! Han är från någon Emma Andersson tror jag, finns i typ Lidköping. :)


SofiaLoow
2013-05-13 19:33
#20

Okej, så kul att du hittat en kotte, lycka till nu och håll oss uppdaterade på hur det går :)

Annons:
Gerro
2013-05-13 20:45
#21

#20

Det ska jag göra! :)
Vi försöker att hitta transport, och jag hoppas verkligen att han kan komma hit snart!


Upp till toppen
Annons: