Annons:
Etikettfoder
Läst 1399 ggr
Jojjesp
2012-11-30 09:34

Fodertips: orlux insektsmix. (Fåglar)

Hejsan! Ville bara komma med ett bra tips till er som tycker det ibland är svårt att få fram variation bland foderinsekter, eller som bara har svårt att få tag på det. Orlux insekts mix innehåller 100% insekter, bl.a. Mjölmask, snäckor, flugor. Blöts förslagsvis upp innan utfodring och uppskattas rejält. Kolla hos din lokala zoobutik eller be dom beställa hem. Vet att det finns på Bromma zoo för ett skäligt pris.

Annons:
Jojjesp
2012-11-30 11:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Försök att få med bild…

Jojjesp
2012-11-30 11:11
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Innehåll:

SofiaLoow
2012-11-30 21:28
#3

Åh det ska jag prova, vad kostar en burk?

Jag har iofs försökt förut med frystorkade baggar av något slag, dom rörde han inte men jag hade inte blött upp dom då… :)

Jojjesp
2012-12-01 13:41
#4

Priset låg någon stans mellan 50-70:- för en burk tror jag. Har som alltid noll koll på priser..:) Populärt är det och äts först av allt på tallriken, om det inte bjuds på exotiska rätter vill säga.

miss-mugglis
2013-01-27 18:28
#5

Jag och min familj fundear på att skaffa igelkott, vi letar nu uppfödare. Jag har en fråga om ineskterna, lever dom när man köper de och måste man ge dem levande insekter? Om de ska ha det kan jag ge kotten levande insekter men gör det helst inte

SofiaLoow
2013-01-27 21:43
#6

Nej det är inte helt nödvändigt skulle jag säga, när de är frystorkade som de på bilden här behåller de väldigt mycket av sina nyttigheter.
Jag trodde jag skulle ha jätte svårt att mata med levande men det var inte så farligt och tur är väl det för får min kotte en icke-levande insekt fnyser han och promenerar iväg… ;)

Du kan köpa både levande och döda insekter lite beroende på vilken affär du går till :)

Annons:
BeckoE
2013-02-23 19:46
#7

Jag trodde också att jag skulle ha svårare för att ge levande insekter än vad jag har. 

Min ena äter det dock inte, försöker envist få honom att smaka, men han vill bara ha de frystorkade. Den andra slukar dem direkt och kommer så fort han känner jorddoften.

Upp till toppen
Annons: