Annons:
Etikettminneslunden
Läst 2293 ggr
Linda-J
2009-05-20 09:46

Min kotte dog i måndags

Han kom inte ut som han alltid brukar göra så tillslut öppnade jag upp hans favoritfilt som han brukar sova i och märkte att han inte rörde på sig längre.

Jag åkte till en vet med honom för att kolla om det var något annat men de sa att han gott bort.

Han var inte stel så detta måste ha hänt ganska nyligen. De fann inget som tydde på några sjukdomar utan de sa att det kan ha varit hans ålder. Hans aska ska stös ut nu i helgen…..

Jag som tänkte ta hem Martin till honom men nu vet jag inte om jag orkar ta hem flera djur……

Barnen går och letar efter honom fortfarande så allt är så jobbigt just nu…………

Annons:
Christiaan
2009-05-20 14:24
#1

Mycket sorgligt…jag vet hur det känns …samma sak hände mig för ett par år sedan…favvokotten bara dog utan tecken på sjukdom eller olyckshändelse…

Även om man kan tycka att dessa taggiga krabater är osociala så har de ändå förmågan att smyga in i ens hjärta men trösta dig med tanken att han haft det bra hos dig…

Varje kotte har en unik personlighet och kan inte ersättas med en annan…likväl kan jag inte tänka mig att vara utan kotte som patrullerar lägenheten om nätterna :)

…så varför inte ta hand om Martin ?? :)

FunkyShrimp
2009-05-20 14:26
#2

Men usch =( hatar när djur dör. R.I.P kotten.

Dock borde du tala om det för dina barn så snart som möjligt. Även att de får se honom om han fortfarande finns "hel" så att säga.
Det känns skönare att se en beskräftelse på det också än att bara höra det.

Zsarorna
2009-05-20 14:41
#3

Beklagar sorgen

Zsarorna
2009-05-21 15:24
#4

hur gammal blev h*n?

Grodan
2009-05-21 21:08
#5

Åh, nej, vad tråkigt… beklagar verkligen!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

zickan
2009-05-22 03:45
#6

Alltid trisst när djur går bort :-(.
Speciellt när man inte fick nån förvarning innan.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Annons:
Linda-J
2009-07-30 11:18
#7

nu börjar det kännas bättre men jag hade honom i 5 år så det var 5 fina år… Jag har inget husdjur kvar alls just nu för det var jätte svårt att förklara för barnen och de tog det ganska hårt……

Upp till toppen
Annons: